•  

Habras suvelootus

Sorteerimine:   Vanemad eespool   Uuemad eespool

1-10 11-20 21-30

., 24.07.2012 00:00
püüa nüüd minust aru saada, hk, eks :)? minul on omad põhjused, miks mulle praegune suvi jahe on ja kuumus sageli meeldib. mitte see, et päikese käes põletada saada vaid mulle meeldib õhtuti õues süüa perega, telgis ööbida jne. praeguste ilmadega on liiga jahe.


Jüri, tänud seletuste eest! sain aru miks ma hk'iga vaidlesin.

hk, 23.07.2012 23:33
Normatiivid on suuresti seotud faktidega ja vastavalt nendele välja kujundatud.
Praegusel juhul aga vaieldakse vastu sellele,et praegune ilm ei ole normaalne nähtus mida ta aga kindlasti on.
Vastasel juhul oleks tegemist ilma isikustamisega,sellele teadvustatud oleku andmisega ning omakorda tema tegude ÕIGSUSES kahtlemisega.
Me ei saa hinnata enda ümber toimivaid ja aksepteeritavaid norme nii nagu ise tahame.Kui keegi väidab,et suvine vihm on lubamatult sügisene siis see inimene ei teadvusta endale,et vihm on omane kolmele ning vahest ka neljale aastaajale.
Vaielda saab ainult eelistuste küsimuses mitte faktide üle.Mõistel norm ja normatiiv on kindel tähendus ning tegemist ei ole eelistuse küsimusega.Ekslikult kasutakse neid mõisteid oma isiklike tõekspidamisi väljendades.
VÄHEMALT ilma teemal milles toimivad nähtused on üldsusele mõistetavad ning teaduslikult selgitatud/tõestatud.Neis kahelda ning ümberlükata pole alust.

Aga OK teil on õigus las siis igaüks mõtleb nagu heaks arvab.

Jüri K., 23.07.2012 22:57
See, kui keegi ütleb millegi kohta ilus, huvitav, normaalne, ebanormaalne, siis see väljendabki ju inimese suhtumist. Sama on ka suve kohta - ma võin ju esitada faktilise info, aga see ei kõrvalda veel suhtumise küsimust. Kui keegi ütleb, et keskmine temperatuur on suvel näiteks 16,5°C, siis mõned inimesed peavad seda normaalseks, teised mitte. Seega, faktide esitamine ei kõrvalda suhtumise küsimust, ikka on neid, kes arvavad, et see suvi on ebanormaalselt sajune, jahe jne, seda ka siis, kui nad on selle faktilise materjaliga täiesti kursis. Inimestel on ootused ja ettekujutused, milline peab üks hea ja õige suvi või talv olema ja minugipärast las nad siis olla. See, kui te ütlete, et suvi on normaalne seetõttu, et vastab normidele, on ju ka ikkagi teie arvamus ja suhtumine. Kõik ei pruugi ega olegi nõus sellega, et normid on normaalsed või normikohane suvi on hea ja normaalne. Seega, milleks vaielda üldse sellise asja üle?

hk, 23.07.2012 22:20
Jah aga see ei saa olla suhtumise küsimus,tegemist on faktilise teemaga.
Jah igaüks võib ju pakkuda oma nägemust ilmakohta kuid ta ei saa neid teha olemasolevaid normatiive avalikult ümberlükates,tuginedes ainult sisetundele või emotsioonidele.
Praegune suvi vastab normidele seega igatahes normaalne.Eriti veel seetõttu,et looduses naturaalselt asjad nii toimuvadki:)
Teine lugu oleks katastroofiliste sündmustega mis erienvad praegusest nagu öö ja päev.Siis oleks täiesti mõistetav.

Jüri K., 23.07.2012 21:14
23. juuli vihmane ja jahe ilm on põhjustatud kohalejõudnud polaarfrondist. Pealetulvava sooja ja vastuseisva jaheda (polaarse) õhumassi tulemusena oli ilm pilves ja sajune. Sellise ilmaga ei saagi loota kuigi kõrget temperatuuri, olgu õhumass nii soe kui tahes. Pea igal suvel on olnud selliseid jahedaid ja sajuseid päevi, isegi väga kuumal 2010. a. suvel (juulis). See on suvede loomulik koostisosa ega muuda suve vähem suveks. Vaielda võib aga selle osas, kui palju selliseid päevi on nö normaalne.
See, kas suvi on jahe ja sajune või hoopiski kuum, määrab atmosfääri üldine tsirkulatsioon, eriti oluline on seejuures polaarfrondi asukoht. Seega on loodus sel aastal nii toiminud, et jahedaid ja sajuseid päevi on palju, kuid midagi ebatavalist see pole ja kas keegi peab seda normaalseks või mitte, on igal juhul suhtumise küsimus.

hk, 23.07.2012 17:44
Te vist tah aru saada või saa aru.Milline varjant neist?
Vihm ja +15 kraadini laskuv ilm on normaalne nähtus ka suvel.See,et te ei suuda sellega leppida ei muuda fakti,et hetkel on suvi.
Seega eksite ikka ja jälle...

., 23.07.2012 13:52
palun väga, hk - hetkel lausvihm, tugev edelatuul ja +15 kraadi.. täitsa september!

hk, 23.07.2012 10:00
Teie arvamus milline peaks ilm praegu olema on puhtalt ainult isiklik nägemus ning ei tugine konkreetselt faktidele ega väljakujunenud ilmamudelile.See ei arvesta ei kõrvalekaldeid,normidele lähedale tulemist TERVE kuulõikes jne.
Tõsi on võimalik,et praegune kuu ei tule kokkuvõttes soojem kui näiteks september või selle esimene pool kuid sellinegi nähtus on väga normaalne.See ei muuda suve veel sügiseks.Siin ei saa olla mingit arugementeerimist kui lähtutakse ainult oma sisetundest ja kehtestatakse omad normatiivid.
Eksikombel luuakse Eesti suvest pilt mis peaks meenutama puhkust Havail:)Ma ei ülte,et otseselt teie just nii mõtlete kuid üsna üllatav,et sellist võrdlust teevad inimesed kes siin juba aastakümneid elanud.Pisut üllatav...

Jüri K., 23.07.2012 01:43
Nö klimaatilise normina ei tohiks kunagi esitada üht konkreetset arvu, sest aastatevahelised ja piirkondlikud erinevused on lihtsalt nii suured, vaid anda seetõttu vahemikuna. 1971-2000 arvutatud klimaatiliseks keskmiseks loetakse juulis Eestis 16,2°-17,5°C. See, millised peaksid nö normikohase keskmise piirid olema, on juba iseküsimus ja on ilmselt paljuski maitse asi. Pooldan siin kindlasti standardhälbe ja protsentiilide abil arvestamist.
Jõgeva kohta on muide juba arvutatud kuu esimese poole temperatuurikõver ja võrreldud seda keskmisega - selgus, et pigem sellest kõrgem või lähedane, kindlasti mitte aga madalam (NB! Jutt Jõgevast, mitte muudest kohtadest!). Miks tajutakse juulit jahedana, on sajused ilmad ja eelmised kaks erakordselt sooja suve. See info Jõgeva kohta pärineb sealsetelt agrometeotoloogidelt ja kanti ette 21.7. Alatskivil äikesehuviliste kokkutulekul.
Mis puutub juuli lõppu, siis see tuleb kindlasti soojem, kui on viimased ligi paar nädalat olnud, sest Atlandi ookeanilt kandub läänevooluga suviselt soe õhumass siia.

., 22.07.2012 23:46
juuli on olnud nii külm, et ega need leitsakud ei kompenseeri siin midagi enam, sest juulis on külmi päevi tunduvalt rohkem kui normidele vastavaid. seega julgengi enne kuu lõppu väita, et juuli on keskmisest jahedam.

normid olen jah mina kehtestanud... määrasin juuli normiks +16,5 ning enamus ilmaallikaid seda aktsepteerib..

1-10 11-20 21-30

Nimi:

E-mail:

Kommentaar:

Telefon: 6 565 655

E-post: ilm@ilm.ee

Rohkem: Kontakt | Reklaam